زمان برگزاری آزمون دکتری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

تاریخ برگزاری آزمون دکتری 1400

آزمون دکتری هرسال به صورت متفاوت از دیگر آزمونها برگزار می‌گردد، چراکه پذیرش در مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز انجام می‌شود. یعنی این آزمون طی دو مرحله اجرا می‌شود.

مرحله اول آزمون دکتری، آزمون کتبی می‌باشد و داوطلبانی که در زمان‌های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکتری 1400 در سایت سازمان سنجش اقدام کرده باشند، می‌توانند در روز برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

مرحله دوم آزمون دکتری مرحله مصاحبه است. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج اولیه آزمون مجاز به انتخاب رشته بوده و پس از اعلام نتابج انتخاب رشته حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه را در کدرشته محل‌های انتخابی‌شان کسب کرده باشند، می‌توانند نسبت به شرکت در جلسات مصاحبه اقدام کنند.

لازم به تاکید است که قبولی نهایی داوطلبان در گرو قبولی در مرحله مصاحبه است. داوطلبانی که در آزمون کتبی نمره لازم را کسب کنند، دعوت به مصاحبه می‌شوند و چنانجه در مصاحبه نیز پذیرفته شوند، وارد دانشگاه خواهند شد.

بخوانید: زمان آزمون دکتری 1400

زمان برگزاری آزمون دکتری 1400

همانطورکه گفتیم شرکت کنندگان در آزمون دکتری ابتدا بایستی در مرحله اول آزمون دکتری 1400 یعنی آزمون کتبی، شرکت کنند که لازمه آن، اطلاع از زمان برگزاری این آزمون می‌باشد.

سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری آزمون دکتری می‌باشد؛ طبق آخرین اطلاعیه های این سازمان، زمان برگزاری آزمون دکتری را برای تمامی دوره ها در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد در روز جمعه 15 اسفند ماه 99 اعلام کرده است.

لازم است اشاره کنیم که این تاریخ فقط یک بار مشخص می‌شود و لازم است داوطلبان در این تاریخ اعلام شده در جلسه آزمون حضور داشته باشند. زمان برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری یعنی مصاحبه تخصصی نیز پس از اعلام نتایج انتخاب رشته مشخص خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1400

از مدارک لازم برای شرکت در جلسه آزمون دکتری، کارت ورود به جلسه آزمون می‌باشد به طوری که اگر داوطلبان این مدرک را به همراه نداشته باشند از ورود آنها به جلسه آزمون ممانعت خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری در یک بازه زمانی چند روزه و تا یک هفته پیش از برگزاری آزمون دکتری قابل دریافت می‌باشد که زمان دقیق دریافت آن از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند در تاریخ های اعلام شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و پس از وارد کردن شماره پرونده و کد ملی نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1400

رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

نوصیه می کنیم داوطلبان در روزهای آغازین انتشار کارت ورود به جلسه نسبت به دریافت آن اقدام کنند تا چنانچه کارت ورود به جلسه دارای ایراداتی باشد زمان برای رفع نقص آن وجود داشته باشد. رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از طریق لینک ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکتری که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه فعال می‌شود و همینطور از طریق باجه های رفع نقص آزمون دکتری امکان پذیر می باشد.

بخوانید: باجه رفع نقص آزمون دکتری 1400

زمان برگزاری آزمون دکتری 1400 | نحوه برگزاری

داوطلبانی که در آزمون دکتری 1400 شرکت می‌کنند باید از زمان برگزاری آزمون دکتری اطلاع داشته باشند تا بتوانند در این روز و در ساعات تعیین شده در آزمون شرکت کنند.

آنچه که باید داوطلبان فراموش نکنند این است که کارت شناسایی شامل کارت ملی و یا شناسنامه و همینطور کارت ورود به جلسه آزمون دکتری را بایستی همراه خود داشته باشند چرا که این مدارک از ملزومات ورود به جلسه آزمون دکتری است و از آنها جهت شناسایی داوطلبان استفاده می‌شود.  برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • آیا آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد در یک روز برگزار می‌گردد؟

همانطورکه اشاره کردیم آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و به صورت یکپارچه برگزار می‌گردد.

  • آزمون دکتری 1400 چه زمانی برگزار خواهد شد؟

طبق متن مقاله، آزمون دکتری 1400، در روز جمعه، 15 اسفند ماه برگزار می‌گردد.

  • کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1400 چه زمانی قابل دریافت می‌باشد؟

در یک بازه زمانی چند روزه تا یک هفته پیش از تاریخ برگزاری آزمون دکتری، لینک دریافت کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان برگزاری آزمون دکتری 1400




:: برچسب‌ها: زمان برگزاری آزمون دکتری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: